"Live action" (canlı sinema) görsel anlatıyı sunmak için kullanılan, hareketli görüntünün algılanabilmesi, görüntünün devamlılığı ilkesine dayanan ortamlardan biri. Animasyon sineması ise tıpkı "live action" gibi görsel bir anlatı sunmak için kullanılan diğer bir ortam. Ancak animasyon sinemasında, hareketin görünür olmasını sağlayan çerçeveler dizisini oluşturmak için mutlaka bir kameraya ihtiyaç duyulmaz.
Tamamen özgün olan bu çalışmanın yazarı özge Samancı, bir animasyon ortamından sözetmek için neden "çizgi film" ve "canlandırma sineması" terimlerini tercih etmediğini açıklarken; "çizgi film"in animasyon sinemasının sadece sınırlı bir kısmını kapsayan bir sözcük olduğunu, animasyon sinemasının sadece çocuklara, "live action" sinemasının ise yetişkinlere seslendiği gibi yerleşik kanılara karşı çıkıyor.
Samancı, sinemanın günümüzde ulaştığı teknolojik düzeyde, sözkonusu iki ortamı birbirinden ayırmanın yanısıra, birlikteliğini değerlendirmenin de kolay olmadığını öne sürüyor. Yazarın bu eseri, animasyon sinemasının tarihsel sürecini irdelerken, giderek karmaşıklaşan bu yapıdaki yeni terminolojik gelişmeleri de ele alıyor ve animasyonun "hayali" dünyası ile "live action" sinemanın "gerçek" dünyası arasındaki gidiş-gelişlerini inceliyor.
Kullanıcı Yorumları