Ürün Özellikleri

Zaman bakımından Hz. Muhammedden (s.a.s) önce gelen bütün peygamberler arasında Hz. Nûh (a.s) tenzihin temsilcisidir. Zîra inatçı bir putperestliğin egemen olduğu bir devirde yaşarken putları yerle bir edip, tek olan Allaha ibâdeti savunmuştur. Devir bunu gerektirmektedir. Buna rağmen tek başına tenzih de edebe aykırıdır. İbn Arabîye göre mutlak tenzihte olan kişi yolunu kaybetmiş kişidir. Bu durumda eğer biz Allahı hâdiselerde tecellî ettiği şekliyle nitelersek, Onu hâdiseye katmış oluruz ki bu imkânsızdır. Tersini yaparsak Allahı hiçbir yerde hiçbir şeyle mukayyed kılmayız ki, yapmamız gereken şey; Allahı varlık veya vasıf ile nitelememek, varlıktaki tecellîsinden (aynadaki aksinden) bahsetmektir. Bu yüzden Kurândaki tenzih ve teşbih ile ilgili âyetlerin insân-ı kâmillerce yorumlanması gerekir.Bu kitap; tenzih ehli ile tenzih ve teşbihi birleştiren ve sadece İslâmda tecellî eden mârifetullah ehli arasındaki farkları anlatır. Mârifetullah, İbnül Arabînin Fahreddîn-i Râzîye yazdığı mektupta, kemâl noktasında târif edilmişitir: Allah; aklın görüşü ve fikirle tanınmaktan münezzeh olduğu için, akıl sahibi, Allahın mârifetini müşâhede ile istiyorsa, kalbini fikirden arındırmalıdır. Mârifete ulaşmak için dikkat edilmesi gereken bir husus da kişinin fikirden arındığı gibi hayalden de arınmasıdır. Zîra hayalin özelliği; aklî mânâları hissî kalıplara dökmesidir.Cemalnur Sargutun Fusûsul-Hikem çalışmalarının üçüncüsü olan bu eserinde Hak, Zâhir-Bâtın, Ulûhiyet, Hayal, Mârifet, İmamiyet, Mülk, Arifin Özellikleri, Hayret, Rubûbiyet, Tevhid gibi konu başlıklarını incelemektedir.

Boyutlar

11x1,5

Kağıt Tipi

2.Hamur

Kullanıcı Yorumları

Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
3D Güvenli Alış Veriş
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
12,60   
12,60   
×
Kapat