Şiirin O İnce Küllerini Toplayanlar %17 indirimli Lawrence Ferlinghett

Şiirin O İnce Küllerini Toplayanlar

ISBN
9789750812484
Yazar
Yayıncı
Sayfa Sayısı
100
Ellili yılların başında San Francisco'da Kenneth Rexroth'un önderliğinde bir araya gelen ve “Beat Generation“ diye anılan Jack Kerouac, Allen Ginsberg, Gregory Corso, Gary Snyder, William Burroughs, Philip Lamantia gibi şair ve romancılar Yazının devamı...
6,00 TL
%
30
İndirimli
4,20 TL Kazancınız: 1,80TL
Satışta değil
Telefon Kodu : 472005
 

Ürün Özellikleri

Ellili yılların başında San Francisco'da Kenneth Rexroth'un önderliğinde bir araya gelen ve “Beat Generation“ diye anılan Jack Kerouac, Allen Ginsberg, Gregory Corso, Gary Snyder,
William Burroughs, Philip Lamantia gibi şair ve romancılar kuşağı Amerikan edebiyatında kendine özgü bir yer edinmiştir.
Kerouac'ın buluşu olan “Beat Generation“ sözü “ermişlik“ kavramını çağrıştıran “beatific“ sözcüğünden gelmekle birlikte, daha çok yenik ve yılgın bir yazarlar kuşağı için kullanılagelen
bir tanım olarak benimsenmiştir.
Ferlinghetti ise, hayatın anlamsız ve saçma gibi yorumlanabilecek görünümleri karşısında, sanatı
her zaman gerçek insan gereksinmelerine bağlamayı amaçlayan bir denge uzmanı gibidir. Bu yüzden kendisinin “sürrealist“ değil, bir “süperrealist“ olduğunu söyler. Akademik çözümlemelere ve değerlendirmelere karşı gelen neşeli bir gerçekçi:
Güneşin bir gözyaşıyım ben
bir tepeyim
(Tanıtım Yazısından)
Lawrence Ferlinghetti: Son Bohem
Ellili yılların başında San Francisco'da Kenneth Rexroth'un önderliğinde bir araya gelen ve “Beat Generation“ diye anılan Jack Kerouac, Allen Ginsberg, Gregory Corso, Gary Snyder, William Burroughs, Philip Lamantia gibi şair ve romancılar kuşağının Amerikan edebiyatında kendine özgü bir yer edindiğini görüyoruz. Kerouac'ın bir buluşu olan “Beat Generation“ sözü “ermişlik“ kavramını çağrıştıran “beatific“ sözcüğünden gelmekle birlikte, daha çok yenik ve yılgın bir yazarlar kuşağı için kullanılagelen bir tanım olarak benimsenmiştir.
Lawrence Ferlinghetti ise 1955'te yayımladığı Pictures of the Gone World ve 1958'de yayımladığı A Coney Island of the Mind adlı kitaplarındaki şiirlerinde çağdaş dünyanın yaşadığı sorunlara daha eleştirel bir gözle bakmasını bilen bir sanatçının coşkulu diliyle okur karşısına çıkmıştır. üstelik burada T. S. Eliot'un çorak ülke'sindeki kültür ve gelenekten yoksun kalmanın kötümser yakınması değil, sanat ve kültürü insanlığın durumu ile birlikte ele alınması gereken bir panzehir olarak öne sürmüştür. Hayatın anlamsız ve saçma gibi yorumlanabilecek görünümleri karşısında Ferlinghetti sanatı her zaman gerçek insan gereksinmelerine bağlamayı amaçlayan bir denge uzmanı gibidir. Bu yüzden kendisinin “sürrealist“ değil, bir “süperrealist“ olduğunu söyler. Akademik çözümlemelere ve değerlendirmelere karşı gelen neşeli bir gerçekçi.
Ferlinghetti'nin adı her ne kadar hep “Beat“ kuşağı ile birlikte anıldıysa da, o kendisini hiçbir zaman o kuşağın bir üyesi saymadı. Kendisiyle yapılan son söyleşilerden birinde San Francisco'ya ilk gelişinde başında bir Bask beresi olduğunu hatırlatan şair “Beat Kuşağı“nın ilk şairlerinden biri değil de, edebiyat dünyasının son bohemlerinden biri olduğunu söyledi.
(Cevat çapan'ın kitaba yazdığı önsöz'den)

Boyutlar

0x0

Kağıt Tipi

2. Hamur

Kullanıcı Yorumları

Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
3D Güvenli Alış Veriş
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
4,20   
4,20   
×
Kapat